קובי גרינבוים משיק סופסוף את סינגל הבכורה שלו "ויקבץ", שיר מקורי נוסף בדרך לאלבום בכורה מסקרן ועוצמתי. גרינבוים המזוהה עם מוזיקה חסידית אמיתית, בוחר להביא לאוהדיו להיט קצבי המבוסס על מילות הנבואה "ויקבץ נדחינו מארבע כנפות הארץ" אליהן מצטרף טקסט  מקורי שכתב אלי קליין.

השיר הזה נולד באחד מימי הסגר העצובים של תחילת תשפ"א. שריד בית מקדשנו נותר בודד ומנותק מהמוני בית ישראל שפוקדים אותו ביומיום. "הכותל היה מרוקן והבתים שקטו מאורחים", נזכר גרינבוים, הדממה העצובה ברחבת המקום הקדוש עוררה בו מחשבות נוגות. "דיברתי על כך עם הילדים שלי, בין קירות של סגר. הרי חייב לקרות משהו אחר, חייבת להיות תפנית באווירה שנועלת אותנו בבית". כשהגיע לצמד הקליינבריז, המגה מוכשר – הוא ידע לתאר בדיוק – מה השיר שהוא מחפש.

קובי גרינבוים
קובי גרינבוים צילום באדיבות קובי סלע יחסי ציבור

גרינבוים, אדם אופטימי וחייכן בד"כ, גילה בעולם צד שלא נערך אליו: "לא רק שהופרדנו פיזית ממגע עם העולם החיצון ומהמשפחות שלנו, אלא שגם נדרשנו להתרחק אח מרעהו באופן הכי נורא שיש, בשנאה ופילוג. לא עוד. אני קורא באופטימיות ובעוצמה להתחיל לפעול ל'ויקבץ', שנתאחד כבר ונביא שינוי הכרחי כל-כך".

קובי גרינבוים מוגדר כזמר מהמיינסטרים הליטאי, הוא שר כבר 15 שנה באירועים נחשבים ותמיד עם מוזיקה משמחת. הסינגל החדש שאינו קשור לעולמות התוכן של עולם השמחות מפתיע אפילו אותו, זמר החתונות האהוב. "לפני 7 שנים, בחיים!, לא הייתי מוציא כזה שיר וקליפ. אבל היום אני משחרר שיר שונה, עם מטרה ברורה לאחדות העם ומבקש ישירות מאלוקים שיקבץ את כל כנפות העם…".

"ויקבץ", נוצר מחומרי גלם ממנו עשויים להיטים: טקסט פשוט וסוחף, לחן ועיבוד של המנונים ששרים ביחד אלפים. זהו שיר מעולה עם קליפ מרהיב, ובעיקר…. מנגינה שלא תצליחו להפסיק לזמזם.

 

מילים ולחן:  אלי קליין | עיבוד: אלי קלין & איצי ברי | ניהול: יוסי פרנקל | קליפ: שרולי ברונכר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *