אחינועם אור חי (25) היא זמרת ויוצרת, אם לילדה ומתגוררת בנתיבות. את השיר "כי אני כאן" היא כתבה והלחינה כדי לבשר תקווה.

אחינועם אור חי בסינגל חדש -"כי אני כאן"

"באחת השבתות הרגשתי את הריחוק והבדידות, וכבר צפו לי הדמעות בעיניים. זכרתי שלא בוכים בשבת וניסיתי לתעל את הרגשות ליצירה". כמעט משום מקום התחילו להתנגן לה בראש מילים מיוחדות, נוגעות ומנחמות: "קחי לך שיר ואל תבכי היום…".

"הרגשתי שה' מדבר אלי עם מנגינה כה מרגשת", אחינעם הבינה שיש לה שיר ביד, אבל פחדה לשכוח אותו ולכן שרה אותו שוב ושוב עד שיצאה השבת. "כי אני כאן", הוא שיר שמדבר על החיבור והקשר בין הנשמה לבורא: אמנם הנשמה מחפשת אותו, אבל הוא נמצא כאן איתה כל כך קרוב. כמו הגאולה, שמחפשים אותה בכל מקום – אך בעצם היא בתוכנו.

בערב שבת, יש שקוראים "שיר השירים". שיר השירים מספר סיפור על הרעייה שמחפשת את דודה ומבקשת את הגאולה שלה, אחד הפסוקים שואלים המלאכים 'מה נעשה לאחותנו ביום שידובר בה?' אם חומה היא? נבנה עליה טירת כסף! ואם דלת היא? נצור עליה לוח ארז. עונה להם הרעייה מה זה 'אם'? אני חומה! מגיע לי גאולה! רק כשהיא מאמינה בעצמה ומרגישה שהיא טובה, אהובה וראויה  – רק אז היא  מגיעה לגאולה. "אדם צריך להאמין בעצמו שהוא ראוי לגאולה, שהוא יכול לקבל מהקב"ה כל מה שיבקש. אחד הפסוקים שהתחברתי אליהם מתאר את הכרובים במשכן "פניי מול פניך". כמו הכרובים שהשתלבו ובסוף הנשמה מתחברת למקום שלה ברגע שהיא מבינה שהקב"ה נמצא איתה כאן כל הזמן, כך גם הקשר והחיבור לה' כשאנחנו נמצאים איתו פנים מול פנים, זהו הקשר שצריך לשאוף אליו, האמונה שאנחנו סומכים עליו בכל רגע, גם בדברים הקטנים.

כי אני כאן
צילום: יח"צ
כי אני כאן
אחינעם אור חי. צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *