לפני שתשבו בקסם של לימודי הוראה מתקנת, עליכם להבין מה הינה בכלל הוראה מתקנת. מדוע חשוב להכיר את הכלים של ההוראה המתקנת ולשלב אותם בהוראת המוזיקה. 

הוראה מתקנת היא התאמת תכנית לימודים בצורה אישית עבור כל תלמיד ותלמיד. התכנית נקבעת על פי היכולות ועל פי הקשיים שלהם. צוות עובדי הוראה בונים לתלמידים הלוקים בקשיי למידה להתמודד. בנוסף עוזר להם לסגל לעצמם כלים שיוכלו להתמודד טוב יותר עם האתגרים שמעמידים בפניהן התכנים הלימודיים. הוראה מתקנת מטפלת בפרט בתחומי הכתיבה, הקריאה והחשיבה המתמטית. המורים בתחום זה עובדים עם התלמידים באופן יחידני ובצורה הדרגתית. תוך כדי התקדמות בעזרה לפי רמות הקושי של כל תלמיד באופן אינדיבידואלי. על ידי היישום של שיטת הוראה מתקנת, המורים עשויים לסייע לתלמידים בדרך של שיפור יכולות למידה, חשיבה, תקשורת והתנהגות חברתית, ובנתיב הזה הינם אף מסייעים לתלמידים בפיתוח ובהעצמה של הביטחון העצמי שלהם.

לימודי הוראה מתקנת
צילום: CANVA

אילו תחומים נלמדים במסגרת של לימודי הוראה מתקנת?

לימודי הוראה מתקנת מהווים למעשה לימודים משלימים. הלימודים הללו מופנים אל עובדי ההוראה שרוצים להרחיב את הידע שלהם ולקבל הסמכה בתחום. המורים לומדים בלימודים הללו להכיר את הצרכים של הילדים ובד בבד מקבלים כלים הלכה למעשה עבור מענה של בעיות התלמידים. התלמידים אשר לוקים בלקויות למידה צריכים ביותר קיומה של יד מכוונת, אשר תעזור להם להתקדם בקצב שלהם ובהתאם לצרכים שלהם האישיים. עבור זאת, מוצעים ברחבי מדינת ישראל כל מיני מסגרות לימוד לשם הכשרה של מורים מומחים בתחומי ההוראה המתקנת לכל מיני הגילאים ולכל מי שסובל מלקויות אלו ואחרות. הלימודים מקנים ללומדים המון ידע רב בהיבטים הפרקטי והעיוני של ההוראה המתקנת. במשך הלימודים הסטודנטים לומדים שיטות, גישות וכלים להתערבות אפקטיבית בתהליכים של למידה. בעיקר של תלמידים עם לקויות למידה.

 מה לומדים במסגרת של לימודי הוראה מתקנת?

במשך הלימודים המורים רוכשים ידע עיוני, אשר נותן בידיהם הכרה של כל מיני לקויות וכן ידע של כל הדרכים האפקטיביות לקידום התלמידים ולמימוש הפוטנציאל האישי שלהם. תכנית הלימודים להוראה מתקנת משתנה בין מוסד לימודים למשנהו. ניתן להגיד כי כל תכניות הלימודים, עוסקות במיפוי הקשיים ובהתאמה של תכנית עבודה להתמודדות עימם. במסגרת של תוכנית לימודי הוראה מתקנת לומדים המורים תכנים שונים. למשל – התמודדות עם בעיות בהתנהגות, לקויות למידה, שיטות מעקב ואסטרטגיות של פעולה, כל מיני היבטים של פרופיל התלמיד, כתיבה וקריאה וכן ההתפתחות של השפה.

מידע נוסף על לימודי חינוך- לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *