"לכתחילה אריבער", הוא מושג בולט בחייו של חסיד חב"ד. אם העולם אומר "תנסה קודם בדרך הרגילה ורק אם לא הולך – תבוא מלמעלה", החסיד אומר "לכתחילה אריבער", אבוא מראש מלמעלה.

הזמר והאומן רועי לביא בסינגל חדש "לכתחילה אריבער"

כשניגוני חב"ד רוקדים דואט עם רוק&פופ&סול אפשר להסתכל על זה "מלמעלה"…

היסוד הזה בחסידות מוביל את רועי לביא. בעל תשובה חב"די המתגורר בעיר אילת. לעטוף את הרעיון במוזיקה גרובית.

רועי לביא הוא מוזיקאי כבר הרבה שנים. תחילה היה חלק מהרכב ה"תבלינים". להקת רוק פופ סול מרעננת ובועטת. במהלך הקריירה ההיא. בעת שכתב והלחין חומרים לעצמו. מצא את הדרך והחל מתקרב לדת. אט אט הוא לבש מדים אחרים. טיפח זקן והיה ליוצר שומר תורה ומצוות. חבריו ללהקה כיבדו את החלטתו לחבוש כיפה. ולהתהדר בציצית והמוזיקה בבד המשיכה לבעוט כתמיד.

"אני לא מחפש יותר, מתחיל מהסוף. השאר כבר יסתדר "

תחילה, לביא לא הצליח לסכם את הרעיון החסידי במספר מילים. הוא ידע שהוא רוצה לדבר על הביטוי המופלא הזה של אדמו"ר המהר"ש. לפיו לא צריכים להסתכל למעלה רק בשעת צרה אלא לכתחילה להביט מגבוה. בחיוביות. והדברים יקרו ויצליחו. אבל אז המילים נתקעו בין הקלידים. ונכנס לסיפור חברו הקרוב ושותפו ליצירה יונתן פררה. שהוביל אותו למילים חזקות. כאילו דיבר מתוכו. היום רועי כבר נינוח. לא מחפש תשובה כי יודע שמצא את האמת והשאר יסתדר.

לביא כתב והלחין שירים שטובי האומנים הישראלים מבצעים. אך מאז שהחל לשמור מצוות הוא כותב רק שירים עם משמעות יהודית. למרות סגנונו הייחודי של הזמר הוא שומר על איזון חסידי מתקתק. למשל, בעצתו של המפיק איל ישי הוא הוסיף לשיר ה"איי איי איי" החסידי. ונתן למנגינה רקע תרבותי מהעולם שהוא מביא אתו.

זהו סיפור על אמן שגילה את עצמו בגיל 6. יצא לדרך וכשהוא נחשף לאמת. הביא אותה אליו לאומנות.

לכתחילה אריבער
רועי לביא – צילום גונן שמר

 

לכתחילה אריבער
לכתחילה ווקאלי 3000. צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *