הזמר אודי אולמן מוציא שיר חדש בשם ״י״ג למצוות״ שיר שנכתב על המילים של המי שברך המיוחד שאומרים לחתן בר המצווה לאחר שהוא עולה לתורה.

שבת בר מצווה בלונדון

אודי אולמן הוא אחד הזמרים המצליחים במוזיקה החסידית בעשור האחרון עם חמישה אלבומים מוצלחים במיוחד שיצאו לאור. לפני כשנתיים הוזמן אולמן להופיע בשבת בר מצוה בלונדון. כאשר חתן בר המצוה סיים את הקריאה. הגבאי החל להקריא את המי שברך המיוחד לחתן בר המצוה. בדיוק באותו הרגע נפל לאולמן האסימון היהודי שהפך לקליפ המצורף. את השיר הלחין מאיר בן דרור ועיבד והפיק שי ברק. בין המשתתפים גם נתנאל אולמן בנו של אודי.

אודי אולמן
אודי אולמן צילום יחסי ציבור

ההמנון החדש של הבר מצוות

לא תאמינו אבל זוהי הפעם הראשונה בה הולחנו המילים המלוות מזה אלפי שנים נערים צעירים עם כניסתם לעול תורה ומצוות. אולמן מאמין שזה יהיה המנון בר המצווה החדש.״ אני מקווה ומאמין שבכל בית כנסת שבו תהיה עלייה לתורה של חתן בר מצווה. הגבאי יתחיל את המנגינה והקהל יצטרף אליו בשירה אדירה.
זאת גם זכות בשבילי בפעם הראשונה לשיר יחד עם בני נתנאל בן ה10 שהופך להיות הדור השלישי של משפחת אולמן ששר״. סיפר אולמן לחדשות המוזיקה.

תקופת הקורונה? ליצור וליצור?

במענה לשאלה על מצב הענף של המוזיקה החסידית בתקופת הקורונה מספר אולמן כי בימים אלו הוא בעיקר מתפרנס מחתונות שבתות וחו״ל. "כרגע כל הדברים האלה מושבתים מאז פרוץ הקורונה.. אז מה נשאר לנו? ליצור וליצור. בעזרת השם יש עוד כמה הפתעות בדרך,העיקר שתשתפו ותשמיעו את השיר החדש לכל ילד בר מצווה בזמן הקרוב".

גם לגבי עתיד המוסיקה החסידית העכשווית יש לאולמן תובנות מהתקופה האחרונה:״ כיום אין כמעט מוזיקה חסידית אותנטית. הכל נשמע מאד דומה למוזיקה הכללית ומתי מעט עוד עושים מוזיקה חסידית אמיתית. מצד שני יש פריחה מדהימה של חומרים וזמרים חדשים שמביאים משב רוח מרענן לתעשייה. אבל גם לצערי שוכחים את הבסיס של המוסיקה החסידית שהולך ונעלם..״

האזינו לקליפ של אודי אולמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *