בתזמון מצמרר לאחר השלושים למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, משחרר הזמר והיוצר יזהר שאבי סינגל חדש – 'מרחבי דוד', אותו כתב והלחין כהצדעה למיישבי הארץ ובפרט מתיישבי בת עין בגוש עציון – מקום מגוריו של אהוביה. בדרך לאלבום חדש.


יזהר שאבי לזכרו של אהוביה סנדר ז"ל

במלאת שלושים למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, משחרר הזמר המוערך יזהר שאבי סינגל חדש – מרחבי דוד. מדובר במעין בלדה על אדם שבונה בית על האדמה, התלאות שעוברות עליו – כשמעל הכל מרחף החיבור העמוק לארץ ישראל.

השיר נכתב כבר לפני מספר שנים על חבר טוב של שאבי שהתיישב במורדות הישוב בת עין בגוש עציון, לאות הזדהות עם מיישבי הארץ. "שם ראה את חלומו, כשדרך בכף רגלו, הוא קשר את חמורו והתבונן אל ההרים… זית גפן תאנה, אדמת ארץ יהודה, דבש חיטה ושעורה ברימונים  נאחזים, ארץ קדומים נאחזים".

בעקבות אירועי החודש האחרון

תקופה ארוכה שכב השיר במגירת הלחנים של יזהר, עד שארועי החודש האחרון, דרבנו אותו להכנס אל אולפן ההקלטות, לסיים להקליט אותו ולשחרר אותו לאוויר העולם, כדי לחזק את מתיישבי הארץ ואת תושבי בת עין בשעה קשה זו.

"אין יותר מתאים מאשר לשחרר את השיר שמבטא את האהבה לארץ ישראל, בחודש שבט – חודש החיבור לארץ ישראל. כתבתי את השיר על חבר אבל בעצם על עצמי. זה החלום שלי ושל עוד רבים מן הסתם. למצוא אדמה, לבנות בית ולגדול עם המשפחה. ככה פשוט", אומר יזהר שאבי.

מילות השיר. מילים ולחן – יזהר שאבי

שם ראה את חלומו

כשדרך בכף רגלו

הוא קשר את חמורו והתבונן אל ההרים אל ההרים

 

זכרונות ילדות עולים

הדמעה על הפנים

מתמלא בהודאה לאלקים

על כל הדברים על כל הדברים.

 

שם הניח את מקלו

והקים את סוכתו

צלע הר ומעיין  הציפורים

לקל הם שרים  , לקל הם שרים , לקל הם שרים.

 

בידיו ביתו בנה

ואת מקומו קנה

הוא לקח את האשה והילדים

למרחבים  למרחבים.

ארץ קדומים  מרחבי דוד….

 

זית גפן תאנה

אדמת ארץ יהודה

דבש חיטה ושעורה ברימונים  נאחזים  נאחזים

ארץ קדומים נאחזים נאחזים נאחזים נאחזים נאחזים …..

יזהר שאבי
יזהר שאבי – תמונת יחצ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *